Tellerstand: 79520 kilometers
€ 51.950
Specifiek
Nette Audi RS4 van 03-09-2001
Speciaal uitlaat systeem
Schuif-kanteldak
De eerste generatie Audi RS 4 kwam in 1999 op de markt op basis van de Audi A4 B5 als Avant en bleef tot 2001 in productie. Het is de opvolger van de samen met Porsche ontwikkelde Audi RS2.
De RS 4 heeft een 2,7-liter V6 biturbo motor met 5 kleppen per cilinder die een vermogen levert van 380 pk en een koppel van 440 Nm. Dit is dezelfde motor als die van de S4 B5 die standaard 265 pk en 400 Nm levert. Maar dankzij verschillende aanpassingen aan de luchtinlaat, cilinderkoppen en turbo's kon het vermogen worden opgeschroefd naar 380 pk. Deze techniek is niet meer afkomstig van Porsche zoals bij de RS2 maar is getuned door Cosworth. Het maximumvermogen is beschikbaar bij 7.000 tpm en het koppel vanaf 2500 tpm. De brandstof wordt ingespoten met multipoint injectie (meerpuntsinspuiting). De motor wordt gesmeerd met speciale synthetische olie met een lage viscositeit aangezien de olietemperatuur kan oplopen tot 135 C°.De motor is gekoppeld aan handgeschakelde zes-traps versnellingsbak en de wagen heeft standaard permanente quattro vierwielaandrijving. De auto kan in 4,9 seconden naar de 100 km/h accelereren, met een begrensde top van 250 km/h.Ook de remmen zijn afkomstig van Cosworth in plaats van Porsche zoals bij de RS2 het geval was. De voorremmen zijn voorzien van 360 mm geventileerde stalen remschijven met dubbel-zuigerige remklauwen. De achterremmen hebben 312 mm stalen remschijven met enkel-zuigerige remklauwen. De RS 4 was standaard voorzien van 18 inch 9-spaaks velgen.Er zijn in totaal 6030 RS 4 B5 modellen geproduceerd. De wagen kostte destijds € 97.381.
Tellerstand: 123950 kilometers
€ 23.950
Specifiek
Volledige historie bekend, VAG-onderhouden. zeer nette a4 DTM-edition
In nieuwstaat verkerend.
De Audi A4 DTM is een sportwagen van het Duitse automerk Audi. De auto is gebaseerd op de standaard A4In 2005 bracht Audi de A4 DTM Edition uit. Dit is een sportieve versie van de standaard A4. Dit is echter niet dezelfde auto als de A4 DTMIn 2005 is er ook een speciale versie in gelimiteerde oplage gebouwd. Dit model is naar aanleiding van de winst in de DTM in 2004 op de markt gebracht. De wagen kreeg de naam Audi A4 DTM Edition en had een opgevoerde versie van de 2,0-liter viercilinder turbo FSI-motor met een vermogen van 220 pk en een koppel van 300 Nm. Van de DTM Edition kwamen er 75 exemplaren beschikbaar in Nederland. De auto heeft onder andere een aangepast S-line sportonderstel, een nieuwe voor- en achterbumper met grotere koelsleuven en een zwart gespoten grille, een carbon spoiler op de achterklep, een diffusor met twee uitlaten van elk 10 cm doorsnee en standaard 15-spaaks lichtmetalen velgen van 18 inch. Het interieur werd voorzien van Recaro stoelen deels bekleed in leder en nardia. Ook zijn er talrijke carbonaccenten in het interieur aanwezig zoals de deurenlijsten, middenconsole, asbak. De remmen werden vooraan verstevigd met 320 mm grote geperforeerde remschijven. De DTM Edition was verkrijgbaar met en zonder quattro-aandrijving. De wagen sprint in 7,1 seconden naar de 100 km/h en heeft een topsnelheid van 247 km/h. De quattro-versie sprint in 6,9 seconden naar de 100 km/h en heeft een topsnelheid van 244 km/h.
Tellerstand: 122533 kilometers
€ verkocht
Tellerstand: 43749 kilometers
€ 27.500
Specifiek
Mooie nette XJS,
Zwart leder
Tellerstand: 80359 kilometers
€ 32.950
Specifiek
Mooie nette XJS,
Blauwe cabriolet kap incl. afdekhoes
Beige leder
Tellerstand: kilometers
€ 39.950
Specifiek
Tellerstand: kilometers
€ 19.950
Specifiek
Tellerstand: 89583 km
€ 29.950
Specifiek
originele 6v radio
usa uitvoering
body-off gerestaureerd (complete fotoreportage voorhanden)
Tellerstand: 67334
€ 17.950
Specifiek
Altijd binnen een familie geweest.
Recent groot onderhoud gehad na 11 jaar stilstand o.a. nieuwe uitlaat en riemen.
Historie aanwezig,
ZWEEDSE documenten
Tellerstand: 33469
€ 17.950
Specifiek
1e eigenaars auto
recent een onderhoudsbeurt gehad inclusief riemen, gehele historie is aanwezig.
als nieuw en in 100% conditie
ZWEEDSE documenten
Tellerstand: 74430
€ 17.950
Specifiek
Nieuw geleverd in Zwitserland, 2e eigenaar in Duitsland.
Auto is als nieuw , geen tweede zo echt en mooi....
Alle historie en facturen aanwezig.
Tellerstand: 56394 kilometers
€ 13.950
Specifiek
Meer foto's volgen
Onze Volvo PV544 alias "Kattenrug" is uitgevoerd met de B16A motor in de uitvoering "Favorit" met de (H6) 3 versnellingen,gedeeltelijk gesynchroniseerd (1e versnelling niet)
De PV544 werd parallel aan de Amazon geproduceerd. De Amazon was weliswaar bedoeld als opvolger voor de populaire Volvo PV444, wat een echte "volksauto" was, maar de Amazon bleek voor veel PV444-rijders te luxe en (dus) te duur. Als tussenoplossing kwam Volvo met de PV544. Pas in 1965 werd de 544 afgelost door de Amazon Favorit, een "uitgeklede" versie van de Amazon.
De 544 was een gemoderniseerde versie van de Volvo PV444 en was, qua techniek, eigenlijk een andere auto. Beide auto's komen qua uiterlijk en carrosserie duidelijk uit dezelfde Volvo PV-serie.
De verschillen tussen de 544 en de 444 bestaan hoofdzakelijk uit:
De auto was leverbaar in 3 uitvoeringen: Favorit (lees: standaard), Special en Sport.
Tegenwoordig is de auto zeer geliefd bij verzamelaars.
Met de modernisering van de 544 uit de 444-serie werd ook de op deze auto gebaseerde Volvo Duett aangepast.
Tellerstand: kilometers
€ 39.950
Specifiek
1800s B20 motor.
Het model werd in 1961 ontworpen door de Zweedse ontwerper Pelle Petterson destijds werkzaam bij het Italiaanse carrosseriebedrijf Frua. Dit was het tweede model waarmee Volvo probeerde door te dringen in de sportwagenmarkt. Het eerste model, de P1900, was geen succes. Kwaliteitsproblemen werden die auto noodlottig, een fout die Volvo met de P1800 niet meer zou maken.Een witte 1800 S met het kenteken ST-1 (Simon Templar) werd in de jaren zestig gebruikt in de succesvolle tv-serie The Saint met in de hoofdrol Roger Moore als Simon TemplarDe productie van de P1800 begon in 1961. Wegens de grote populariteit van de Amazon en de, niet geplande, voortzetting van de productie van de PV544 had Volvo zelf geen productiecapaciteit voor de P1800. Daarom werd de productie van de carrosserie uitbesteed aan Pressed Steel in Schotland. De eindmontage zou geschieden bij Jensen in West Bromwich (Engeland). Er zijn maar ± 6.000 auto's bij Jensen geproduceerd omdat Volvo besloot het contract met Jensen te verbreken en de eindmontage zelf ter hand te nemen, vanwege problemen bij de assemblage en kwaliteit van het lakwerk. De assemblage werd overgeheveld naar Volvo's eigen fabriek in Lundby (Göteborg) maar de carrosserieproductie bleef vooralsnog bij Pressed Steel. In de winter van 1968 verhuisde ook de productie van plaatwerk en carrosserieën van Pressed Steel naar Volvo's fabriek in Olofström. De typeaanduiding werd dan aangepast door de letter S van "Svenska" (Zweeds) toe te voegen, terwijl de 'P' kwam te vervallen: de P1800 werd dus 1800 S. In augustus 1969 werd de motor voorzien van D-Jetronic benzine-inspuiting vervaardigd door Bosch en vanaf dat moment heette de auto 1800 E. ( „E” voor: Electronic Injection)Voor P1800 werd gebruikgemaakt van onderdelen van het succesvolle Volvo Amazon-model. De motoren, versnellingsbakken en wielophanging van de Amazon werden vrijwel ongewijzigd overgenomen en toegepast in de P 1800. Dit maakte deze Volvo niet tot de snelste sportwagen in zijn klasse maar gaf hem wel de betrouwbaarheid van de Amazon.